آموزش های مهارتی به صورت منطقه ای، برنامه ریزی و اجرا شود

در نشست شورای عالی مهارت آموزی استان گیلان تأکید کرد: آموزش های مهارتی به صورت منطقه ای، برنامه ریزی و اجرا شود.

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي گيلان ، دکتر سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان در نشست مذکور تأکید کرد: مهارت آموزی باید به صورت منطقه‌ای، برنامه ریزی و اجرا شود و این مهم اولویت سازمان است .

دکتر پاک سرشت افزود: شاخص سنجش عملکرد مدیران کل آموزش فنی و حرفه ای استان ها برای من، میزان انطباق آموزش های مهارتی ارائه شده با نیازهای بازار کار استان و نیازهای منطقه‌ای و محلی است .

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: بررسی وضعیت نیازسنجی مهارتی در کشور، شناسایی جدی ترین متقاضیان مهارتی و این که آینده نیروهای بنگاه های اقتصادی، کشاورزی و صنایع چه خواهد بود، از سئولات مهم پیش روی شورای عالی مهارت آموزی است .

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تعدد منابع تصمیم گیری و ذینفعان حوزه مهارت آموزی،  به معضل اداره و برنامه ریزی این حوزه تبدیل شده است، گفت: جایگاه محوری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در مدیریت مهارت آموزی و سنجش صلاحیت حرفه ای در قانون جدید آموزش فنی و حرفه ای کشور لحاظ شده است .

دکتر پاک سرشت با تأکید بر اهمیت نیروی انسانی کارآمد گفت: پایبندی به ارزیابی در به کارگیری نیروهای واجد صلاحیت حرفه ای مورد تأیید وجود ندارد .

وی ادامه داد: واقعیت این است که عده زیادی در کشور آموزش مهارتی ارائه می‌دهند، بدون اینکه پاسخگوی مسئولیتی در این حوزه باشند.

  • تاریخ درج : ۱۳۹۷ شنبه ۲۴ آذر ساعت ۱۵:۱۰
  • تعداد بازدید: 2289